به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دورودگاه و به نقل از خبر آنلاین بنابر ابلاغیه وزارت امور اقتصادی و دارایی، تمامی استفاده کنندگان از دستگاه های کارتخوان ؛ چه سیار و چه ثابت موظفند با مراجعه به درگاه اینترنتی مربوطه و مشاهده تمام پذیرندههای خود، در خواست غیرفعال سازی، حذف یا ثبت جدید اقدام کنند.
با توجه به ماده ۱۱ قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مودیان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی موظف به ساماندهی دستگاههای کارتخوان بانکی و یا درگاههای پرداخت الکترونیکی و تناظر بین آنها با مجوز فعالیت و شماره اقتصادی است. لیکن هنوز تعدادی از دستگاههای کارتخوان بانکی و یا درگاههای پرداخت الکترونیکی توسط مودیان مالیاتی تعیین تکلیف نشده و حسب قانون بانک مرکزی باید نسبت به غیرفعال سازی آنها اقدام کند . می توان گفت اکثریت دستگاه های کارتخوان موجود در فروشگاه ها و سایر مراکز خدمات دهی بدون کد مالیاتی هستند .
تمامی فروشندگان می توانند جهت دریافت کد مالیاتی و ثبت اطلاعات بانکی خود به مراکز خدمات اینترنتی دورودگاه (عکاسی و خدمات کامپیوتری موعود و کافی نت جنت ) مراجعه نمایند .
مدارک لازم (تمامی مدارک زیر باید بنام تقاضی باشد ) :
خط تلفن همراه بنام متقاضی
شناسنامه
کارت ملی
کارت بانکی متصل به دستگاه کارتخوان
کد پستی محل فروش ( در صورت سیار بودن کد پستی منزل مسکونی کافیست )
دیدگاه (0)
ارسال دیدگاه